Elismerésünk a Petrik Lajos Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskolának, a kiemelkedően magas szakmai színvonalú, környezetvédelmi “Komplex tanulmányi verseny” rendezéséért.
A Magyar Környezetvédelmi Egyesület megtisztelő felkérést kapott a Petrik TISZK vezetőségétől, hogy segítse a februárban megrendezett “Komplex tanulmányi verseny” második fordulójának zsűri munkáját. Elnökségünk örömmel tett eleget a felkérésnek és elnökünk – Petrányi Győző akadémikus – személyében vállalta a zsűri elnöki tisztjét. A vetélkedő és annak megrendezése nagy benyomást tett elnökünkre, ezért fontosnak érezzük, hogy erről az eseményről röviden az alábbiakban beszámoljunk.
A Szakközépiskola ebben az évben is megrendezte a budapesti középiskolák számára a Komplex Tanulmányi Versenyt a környezetvédelem-vízgazdálkodás szakcsoportban. A háromfordulós verseny első és második részében a meteorológia, az atmoszféra, a litoszféra, a hidroszféra témakörökben, ezek jellemzőivel, szennyezettségével, természetvédelmi és ökológiai kérdéseivel kapcsolatos feladatokat kellett megoldani. A harmadik forduló laboratóriumi és szóbeli részből állt. A gyakorlati részben térfogati elemzést, titrálást kellett végezni. A szóbelin előre megadott témakörből kellett a helyszínen előadást készíteni a megadott informatikai eszközök segítségével. Ez alkalommal a megadott témakör “A túzok az év madara” veszélyeztetettsége, fészkelési szaporodási jellemzői, a biodiverzitás problémái voltak. Az elkészített előadásokat a versenybizottságnak mutatták be a tanulók. A bíráló versenybizottságot a versenyző iskolák tanárai alkották. Az értékelés körültekintően kidolgozott pontozásos alapon, titkosan történt, külön-külön a gyakorlat, a prezentáció kivitele, az előadás és a szakmai tartalom alapján. A versenyen az oktatási intézményekből 16 tanuló vett részt.
A legnagyobb benyomást az a lelkes, odaadó és kiváló szervezettségű közre-működés tette, amit a résztvevő középiskolák és a Petrik TISZK tanárai és vezetői nyújtottak. Különösen azért is illeti őket a legnagyobb elismerés, mert mind az anyagi megbecsülésük, mind az iskolák finanszírozási feltételei messze elmaradnak attól, ami megilletné őket.
(MKvE)